In concert : I left my heart in San Francisco [+ bonus cd]
Catalogusnr.:JFD0085
Film uitgebracht:0001
Drager uitgebracht:Juli 2005
Genres:
- Jazz vocaal
Totale speelduur:48 min.
Jouw waardering:
- *
- *
- *
- *
- *
Gemiddeld:nog geen waarderingen
Product:1 dvd-video
Bestel-info:
- Immortal IMM 940075
DVD regio:
- regio 2 (Europa, Nederland)
TV standaard:
- PAL
- Kleur
Object status:
Filmbeelden

Tracks
-
- Tony Bennett
1Intro -
- Tony Bennett
2There'll be some changes made -
- Tony Bennett
3This can't be love -
- Tony Bennett
4Sing you sinners -
- Tony Bennett
5O sole mio -
- Tony Bennett
6It don't mean a thing if it ain't got that swing -
- Tony Bennett
7Solitude -
- Tony Bennett
8I left my heart in San Francisco -
- Tony Bennett
9Lullaby of Broadway -
- Tony Bennett
10Who can I turn to when nobody needs me -
- Tony Bennett
11Because of you -
- Tony Bennett
12Don't get around much anymore -
- Tony Bennett
13Just in time -
- Tony Bennett
14Something -
- Tony Bennett
15Sophisticated lady -
- Tony Bennett
16Rags to riches -
- Tony Bennett
17My funny Valentine -
- Tony Bennett
18For once in my life -
- Tony Bennett
19Closing theme -
- Tony Bennett
- Count Basie
20With plenty of money and you -
- Tony Bennett
- Count Basie
21Chicago -
- Tony Bennett
- Count Basie
22Are you havin' any fun -
- Tony Bennett
- Count Basie
23Growing pains -
- Tony Bennett
- Count Basie
24Anything goes -
- Tony Bennett
- Count Basie
25I guess I'll have to change my plan -
- Tony Bennett
- Count Basie
26I've grown accustomed to her face -
- Tony Bennett
- Count Basie
27Jeepers creepers -
- Tony Bennett
- Count Basie
28Life is a song let's sing it together -
- Tony Bennett
- Count Basie
29Poor little rich girl
Gerelateerde artikelen
-
De Tijdmachine: Mar Y Sol Festival
Woodstock, Monterey, Isle Of Wight, Kralingen: de grote popfestivals van de jaren zestig en zeventig hebben met het klimmen… meer
GenresJazz vocaal
Vocale jazz is iedere jazzstijl, waarin de menselijke stem de hoofdrol speelt. In tegenstelling tot de instrumentale jazz zijn het de vrouwen die de vocale jazz domineren. Toen de jazz als stijl was geboren, eisten ze een plaatsje op in de frontlinie van bands van pioniers als Louis Armstrong (Lil’ Hardin) en Duke Ellington (o.a. Ivie Anderson). Tijdens de swing-periode kwamen twee zangeressen op die tot op de dag van vandaag hun stempel op de vocale jazz drukken: Billie Holiday en Ella Fitzgerald. Fitzgerald zong niet alleen haar liedjes, maar gebruikte haar stem ook om te scatten, een techniek waarmee de stem wordt gebruikt om woordeloos te improviseren zoals een muziekinstrument dat zou doen. Louis Armstrong, die in zijn vroege periode de blues zowel speelde (trompet) als zong, was één van de eerste zangers die die techniek ontwikkelde. In de jaren ‘40 ontwikkelde Eddie Jefferson de zogenaamde vocalese, door teksten te schrijven op (beroemde) instrumentale jazzcomposities en -improvisaties. Een vreemde eend in de bijt was Frank Sinatra die niet alleen een popidool was, maar door velen ook wordt beschouwd als de beste mannelijke jazzvocalist aller tijden. Moderne crooners als Jamie Cullum en Michael Bublé zetten die lijn voort. Naast individuele jazzzangeressen en -zangers zijn er nog de zanggroepen, bijvoorbeeld Lambert/Hendricks /Ross, Manhattan Transfer en Take 6. meer
ArtiestTony Bennett
Tony Bennett werd in 1926, in Queens, New York geboren als Anthony Dominick Benedetto. Al op jonge leeftijd trad hij op als zanger en had hij ambities om van zingen zijn beroep te maken. School, werk en de Tweede Wereldoorlog weerhielden hem er niet van deze ambitie te verwezenlijken. Die kans kreeg hij toen hij werd 'ontdekt' door Bob Hope, die hem ook adviseerde zijn naam te veranderen in Tony Bennett. In 1950 kreeg Bennett een platencontract en begin jaren vijftig waren er de eerste grote successen met diverse top 5-hits. Ondanks de populariteit van de rock-'n-roll slaagde hij erin dit succes te blijven behouden. Hij ontwikkelde zich tot een crooner in de stijl van zijn voornaamste concurrent Frank Sinatra en begon zich te interesseren voor de expressiemogelijkheden die de jazz bood.
Eind jaren zestig was er een kentering in de populariteit van Bennett en de platenverkoop daalde, maar toen eind jaren zeventig de waardering voor de traditionele 'standards' weer toenam, kwam Bennett weer volop in de belangstelling, ook van jongere generaties. Dat bewees hij met zijn succesvolle comebackalbum MTV Unplugged (1994), waarvoor hij de Grammy voor album van het jaar ontving. Bennett is een van de laatst overgeblevenen van de haast uitgestorven generatie van crooners die, gehuld in smoking en met orkest en pianist, de nummers uit het 'Great American Songbook' vertolken. meer
Eind jaren zestig was er een kentering in de populariteit van Bennett en de platenverkoop daalde, maar toen eind jaren zeventig de waardering voor de traditionele 'standards' weer toenam, kwam Bennett weer volop in de belangstelling, ook van jongere generaties. Dat bewees hij met zijn succesvolle comebackalbum MTV Unplugged (1994), waarvoor hij de Grammy voor album van het jaar ontving. Bennett is een van de laatst overgeblevenen van de haast uitgestorven generatie van crooners die, gehuld in smoking en met orkest en pianist, de nummers uit het 'Great American Songbook' vertolken. meer