Miles in Paris
Catalogusnr.:JED0001
Film uitgebracht:0001
Drager uitgebracht:Juni 2001
Genres:
- Jazz
- Fusion
Totale speelduur:78 min.
Jouw waardering:
- *
- *
- *
- *
- *
Gemiddeld:nog geen waarderingen
Product:1 dvd-video
Bestel-info:
- Warner 9031-71550-2
DVD regio:
- regio 2 (Europa, Nederland)
TV standaard:
- PAL
- Kleur
Object status:
Filmbeelden

Tracks
-
1Introduction
-
2Human nature
-
3Jilli
-
4Miles on the media
-
5Hannibal
-
6Miles on art
-
7Hannibal [continued]
-
8Miles on his sound
-
9Don't stop me now
-
10Amandla
-
11Miles on South Africa
-
12Tutu
-
13Miles on Africa
-
14Tutu [continued]
-
15Miles on melody
-
16Tutu [continued]
-
17Miles on friends
-
18Wrinkle
-
19Miles on posterity
-
20New blues
-
21Miles on fame
-
22Mr. Pastorius; Musician credits
-
23Closing credits
Gerelateerde artikelen
-
De Tijdmachine: Miles Davis’ On The Corner
Begin jaren 70 heeft de Amerikaanse jazztrompettist Miles Davis de jazz een radicale nieuwe impuls gegeven door elektrisch te… meer
-
Rudy Van Gelder overleden
Geluidstechnicus Rudy van Gelder overleed op 25 augustus 2016 op 91-jarige leeftijd. Hij was vooral bekend van zijn werk voor… meer
-
Nederlandse jazz: Boy Edgar Prijs
Sinds 2021 wordt Nederlands meest prestigieuze jazzprijs, de Boy Edgar Prijs beheerd door Fonds Podiumkunsten. Een eervolle… meer
-
Curiosa pop: Hardrocksalsa
Salsa en hardrock, dat gaat toch niet samen? Cecilia Noël bewijst van wel. Op haar album Havana Rocks coveren de Peruviaanse… meer
-
Vijf interessante duetten van Toots Thielemans
De mondharmonica-legende Toots Thielemans had een prachtige staat van dienst. Hij speelde gedurende zijn lange loopbaan met… meer
ComponistMiles Davis
Weinig muzikanten hebben de ontwikkeling van de muziek wezenlijk kunnen veranderen, Miles Davis deed het maar liefst meerdere malen. Davis, een vroege leerling van Charlie Parker, creëerde een sober, onderkoelde muzikale aanpak die het toppunt van cool werd. Zijn fantastische albums in de jaren vijftig maakten een ster van hem. In het daaropvolgende decennium verkende hij de grenzen van de jazz voor kleine combo’s, alvorens hij zich zonder enig schuldgevoel (en voor sommigen was dat onvergeeflijk) waagde aan jazzrock. Na een korte pauze, keerde hij in de jaren tachtig terug met een mix van pop en compacte, stekelige funk. De compromisloze trouw aan zijn eigen muze maakte een held maar ook een raadsel van hem. Hoe dan ook was hij één van de meest aantrekkelijke en invloedrijke figuren van de Amerikaanse muziek. meer