25 year reunion celebration
Catalogusnr.:HDD0595
Film uitgebracht:0001
Drager uitgebracht:Juli 2003
Genres:
- Engelstalig
- Folk
- Sixties/Beat
Jouw waardering:
- *
- *
- *
- *
- *
Gemiddeld:nog geen waarderingen
Product:1 dvd-video
Bestel-info:
- EMI 724349069992
DVD regio:
- regio 0 (oa. Nederland)
TV standaard:
- PAL
- Kleur
Object status:
Tracks
-
1When the stars begin to fall
-
2With my swag all on my shoulder
-
3Myra
-
4Plaisir d'amour
-
5Lemon tree; The times they are changin'; Puff the magic dragon
-
6Morningtown ride
-
7You're my spirit
-
8Kumbaya
-
9This little light of mine; Open up them pearly gates; We shall not be moved
-
10One world love
-
11Devoted to you
-
12Colours of my life
-
13Time and again
-
14I am Australian
-
15I'll never find another you
-
16Georgy girl
-
17A world of our own
-
18The carnival is over
-
19Keep a dream in your pocket
-
20Amazing
-
21Calling me home
-
22Speak to the sky
-
23The bush girl
-
24Gotta love someone
-
25It doesn't matter anymore
-
26The shores of Avalon
-
27Forever isn't long enough
-
28Future road
-
29It's hard to leave
-
30Far shore
Gerelateerde artikelen
-
George Martin overleden
De wereldberoemde producer George Martin overleed in 2016 op 90-jarige leeftijd. Als muzikale mentor van The Beatles speelde… meer
-
De Tijdmachine: Alan Lomax
In 2015 worden zowel Billie Holiday als Frank Sinatra herdacht. Als beide artiesten nog geleefd hadden, dan waren ze dit jaar… meer
-
Curiosa pop: Liedjes over touren
Het leven van een popartiest op tournee gaat niet altijd over rozen. Natuurlijk is het leuk om avond aan avond applaus te… meer
Genres Engelstalig
Verzamelnaam voor de Engelse en Amerikaanse amusementsmuziek uit de eerste helft van de twintigste eeuw. Deze muziek geldt als de voorloper van de popmuziek en werd geschreven voor een breed publiek. Commerciële motieven zijn minstens zo belangrijk als de artistieke. Broodschrijvers leveren op bestelling tekst en muziek aan. De kantoren waar de succesnummers ontstaan, zoals Tin Pan Alley (van 1900 tot 1930) en de Brill Building (jaren vijftig en zestig), krijgen een mythische status als hitfabrieken. Beroemde componisten zijn Burt Bacharach, en duo’s als Leiber & Stoller en Greenwich & Barry. Ze schrijven voor all-round podiumartiesten die konden zingen, dansen en acteren en vaak optraden in één van de vele theaters op Broadway. Plaatopnames zijn tot in de jaren veertig een bijzaak. Met de opkomst van popmuziek neemt de populariteit van de vocale muziek af. Toch blijft het American Songbook, een verzameling klassieke Amerikaanse liedjes, menig soul- en popzanger intrigeren. meer
Oorspronkelijk de van generatie op generatie overgedragen volkseigen of regionale muziek, bestaande uit verhalende liedjes voor elke gemoedstoestand en gelegenheid: liefde, blijdschap, verdriet, bruiloft, werk, overspel, ziekte, dood, enzovoorts. Kent daardoor zeer veel uiteenlopende gezichten, al worden in het Westen meestal de Noord-Amerikaanse en Engelse variant bedoeld. De scheidslijnen met blues, country en singer/songwriters is vaak dun. Folkliedjes zijn vaak zo oud dat de oorspronkelijke componist onbekend is. In de jaren dertig speelden Alan Lomax en Harry Smith een belangrijke rol bij het conserveren van Amerikaanse folksongs. Zij trokken naar het platteland om daar de oude volksliedjes op te nemen. In de jaren zestig leefde folk weer op aan de hand van een jonge, naoorlogse generatie. Popgenres die gebruik maken van folkinvloeden zijn americana, folkrock en folkmetal. De avontuurlijke combinatie van folk met alternatieve pop die na 2000 opkomt wordt ‘freakfolk’ genoemd.
Verzamelnaam voor alle rock-‘n-roll-gerelateerde stijlen die in de jaren zestig opgang doen: beat, surf, garagerock, psychedelica, acidrock, westcoast en underground. Ook latere beoefenaars van (revivals van) deze stijlen vallen onder deze term. De doorbraak van The Beatles in Amerika was het startsein voor de zogenaamde ‘Britse invasie’ die er voor zorgde dat Britse bands jarenlang de populaire muziek domineerden. Deze groepen baseerden zich op ‘zwarte’ Amerikaanse muziek maar vervingen de complexe ritmes door een eenvoudige beat en voegden er Europese melodieën en harmonieën aan toe. Met de opkomst van de geluidstechnologie begonnen deze groepen (en hun Amerikaanse navolgers) te experimenteren met overdubben, feedback, oversturing en andere effecten, wat het begin inluidde van psychedelica, acidrock en hardrock. Zoals in Engeland een tweedeling bestond tussen Londen (rhythm & blues) en Liverpool (merseybeat), zo waren er in Amerika duidelijke verschillen tussen Los Angeles en San Francisco (surf, westcoast) en New York (folkrock, underground).