Viva Verdi
- *
- *
- *
- *
- *
- Accentus Music ACC 20302
- regio 0 (oa. Nederland)
- NTSC
- Kleur
Filmbeelden

Tracks
-
- Giuseppe Verdi
- Roberto Scandiuzzi
- Guang Yang
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
1Requiem voor soli [4], koor en orkest ; Dies irae -
- Giuseppe Verdi
- Elisabete Matos
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
2Macbeth ; Nel dì della vittoria... Vieni! t'affretta! -
- Giuseppe Verdi
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
3Macbeth ; Patria oppressa -
- Giuseppe Verdi
- Wei Song
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
4Macbeth ; O figli, o figli miei!... Ah, la paterna mano -
- Giuseppe Verdi
- Dilbèr
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
5Rigoletto ; Caro nome -
- Giuseppe Verdi
- Yuan Chenye
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
6Rigoletto ; Cortigiani, vil razza dannata -
- Giuseppe Verdi
- Roberto Scandiuzzi
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
7I vespri siciliani ; O patria, o cara patria... O tu, Palermo -
- Giuseppe Verdi
- Hui He
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
8Il trovatore ; Tacea la notte placida -
- Giuseppe Verdi
- Franco Vassallo
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
9Il trovatore ; Il balen del suo sorriso -
- Giuseppe Verdi
- Yu Qiang Dai
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
10Il trovatore ; Di quella pira -
- Giuseppe Verdi
- Sun Xiuwei
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
11La forza del destino ; Pace, pace mio Dio -
- Giuseppe Verdi
- Roberto Scandiuzzi
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
12La forza del destino ; Il santo nome -
- Giuseppe Verdi
- Sun Xiuwei
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
13La forza del destino ; La vergine degli angeli -
- Giuseppe Verdi
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
14La traviata ; Prelude akte 1 -
- Giuseppe Verdi
- Yao Hong
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
15La traviata ; È strano... Ah, fors'è lui... Sempre libera -
- Giuseppe Verdi
- Franco Vassallo
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
16La traviata ; Di Provenza il mar -
- Giuseppe Verdi
- Hao Jiang Tian
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
17Don Carlo ; Ella giammai m'amò... Dormirò sol -
- Giuseppe Verdi
- Elisabete Matos
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
18Don Carlo ; Tu che le vanità -
- Giuseppe Verdi
- Guang Yang
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
19Don Carlo ; O don fatale -
- Giuseppe Verdi
- Hui He
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
20Aida ; O patria mia -
- Giuseppe Verdi
- Warren Mok
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
21Aida ; Celeste Aida -
- Giuseppe Verdi
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
22Aida ; Gloria all'Egitto -
- Giuseppe Verdi
- Franco Vassallo
- Lü Jia
- Hugo de Ana
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
23Falstaff ; E sogno? o realtà? -
- Giuseppe Verdi
- Roberto Scandiuzzi
- Guang Yang
- Wei Song
- Yuan Chenye
- Franco Vassallo
- Lü Jia
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Orkest
- China Nationaal Centrum voor Uitvoerende Kunsten Koor
24Falstaff ; Tutto nel mondo è burla
Gerelateerde artikelen
-
Basiscollectie klassiek: Il Trovatore
Een oude zigeunerin, veroordeeld tot de brandstapel, schreeuwt om wraak. Haar dochter ontvoert het kind van de graaf die… meer
-
Basiscollectie klassiek: La Traviata
La Traviatais een van de meest opgevoerde opera's ter wereld, zo niet de meest opgevoerde. Het is een toegankelijke opera met… meer
-
Basiscollectie klassiek: Verdi's Macbeth
De Italiaanse operacomponist Giuseppe Verdihad een groot ontzag voor Shakespeare. Toen hij een operabewerking ging maken van… meer
-
Basiscollectie klassiek: Het inspirerende leven van een courtisane
Een van de grootste muzen uit de negentiende eeuw was een in extreme armoede geboren vrouw die al op jonge leeftijd gedwongen… meer
-
Basiscollectie klassiek: Verdi's Aida
Giuseppe Verdi's opera Aidais een van de populairste opera's ter wereld. Ook in Nederland wordt de opera opvallend vaak in de… meer
-
Curiosa klassiek: Richard Tauber
In ons land stond hij bekend als een wereldberoemd operettezanger. Vrouwen smolten voor zijn stem: Dein ist mein ganzes Herz... meer
ComponistGiuseppe Verdi
Maar Verdi was ook een componist met idealen. Als hij geboeid werd door een personage, wilde hij het karakter zo goed mogelijk in muziek beschrijven. Om daarin te slagen moest hij soms de traditionele operavormen manipuleren of negeren zoals in Rigoletto, waardoor hij vaak in discussie moest gaan met zangers en tekstschrijvers. Hij was niet bang om maatschappelijk gevoelige onderwerpen aan te spreken in zijn opera's, ook al leverde hem dat problemen op met de gevestigde orde. Zo werd schande gesproken over zijn opera La traviata, waarin de heldin een courtisane is.
Verdi moest niets hebben van de intellectuele discussies over muziek die in zijn tijd gaande waren. Hij deed zijn best zich voor te stellen als een man van eenvoudige komaf die zich nog altijd het meest thuis voelde op het platteland. Desalniettemin deed het hem plezier zijn laatste opera Falstaff af te sluiten met een fuga, waarmee hij aantoonde zijn vak ook op intellectueel niveau prima te beheersen. (CP) meer