Arena di Verona collection Vol.2 ; arena di verona collection ; vol.2
- Opera (compleet en hoogtepunten)
- *
- *
- *
- *
- *
- Bel Air BAC623
- regio 2 (Europa, Nederland)
- NTSC
- Kleur
- Italiaans
- Engels
- Frans
- Duits
- Italiaans
Filmbeelden

Tracks
-
- Georges Bizet
- Ekaterina Semenchuk
- Irina Lungu
- Carlo Ventre
- Carlos Alvarez
- Henrik Nánási
- Franco Zeffirelli
- Ballo dell'Arena di Verona
- Coro dell'Arena di Verona
- Orchestra dell'Arena di Verona
1Carmen -
- Giuseppe Verdi
- George Gagnidze
- Susanna Branchini
- Rafal Siwek
- Nino Surguladze
- Daniel Oren
- Arnaud Bernard
- Coro dell'Arena di Verona
- Orchestra dell'Arena di Verona
2Nabucco -
- Gioachino Rossini
- Leo Nucci
- Nino Machaidze
- Dmitry Korchak
- Carlo Lepore
- Daniel Oren
- Hugo de Ana
- Coro dell'Arena di Verona
- Orchestra dell'Arena di Verona
3Il barbiere di Siviglia
Gerelateerde artikelen
-
Basiscollectie klassiek: Rossini
Het verhaal gaat dat Gioachino Rossiniooit tot in zijn hotelkamer achtervolgd werd door een fan. De man begon de jonge… meer
-
Basiscollectie klassiek: Le nozze di Figaro
Le nozze di Figarois een van Mozarts grootste meesterwerken. Het is een echte komische opera vol verkleedpartijen en vermeende… meer
-
Basiscollectie klassiek: La Traviata
La Traviatais een van de meest opgevoerde opera's ter wereld, zo niet de meest opgevoerde. Het is een toegankelijke opera met… meer
-
Basiscollectie klassiek: Het inspirerende leven van een courtisane
Een van de grootste muzen uit de negentiende eeuw was een in extreme armoede geboren vrouw die al op jonge leeftijd gedwongen… meer
-
Basiscollectie klassiek: Il Trovatore
Een oude zigeunerin, veroordeeld tot de brandstapel, schreeuwt om wraak. Haar dochter ontvoert het kind van de graaf die… meer
-
Basiscollectie klassiek: Verdi's Aida
Giuseppe Verdi's opera Aidais een van de populairste opera's ter wereld. Ook in Nederland wordt de opera opvallend vaak in de… meer
GenresOpera (compleet en hoogtepunten)
Componist Giuseppe Verdi
Maar Verdi was ook een componist met idealen. Als hij geboeid werd door een personage, wilde hij het karakter zo goed mogelijk in muziek beschrijven. Om daarin te slagen moest hij soms de traditionele operavormen manipuleren of negeren zoals in Rigoletto, waardoor hij vaak in discussie moest gaan met zangers en tekstschrijvers. Hij was niet bang om maatschappelijk gevoelige onderwerpen aan te spreken in zijn opera's, ook al leverde hem dat problemen op met de gevestigde orde. Zo werd schande gesproken over zijn opera La traviata, waarin de heldin een courtisane is.
Verdi moest niets hebben van de intellectuele discussies over muziek die in zijn tijd gaande waren. Hij deed zijn best zich voor te stellen als een man van eenvoudige komaf die zich nog altijd het meest thuis voelde op het platteland. Desalniettemin deed het hem plezier zijn laatste opera Falstaff af te sluiten met een fuga, waarmee hij aantoonde zijn vak ook op intellectueel niveau prima te beheersen. (CP) meer